Wednesday, October 24, 2012

מעתיקנית אחת.... Scraplifting

For English, please scroll down. Thank you!
בבלוג של קיט החיקוי, ישנה ציטטה שבתרגום חופשי אומרת: "חיקוי הוא המחמאה הגדולה ביותר". ואכן כשמעתיקים את העבודה שלי, זו בהחלט מחמאה עבורי. מישהי התלהבה מאד ממה שעשיתי, עד כדי כך שהחליטה לעשות "בדיוק את זה".
העתקה של דפים בעיצוב דפי אלבום, סקראפ ליפטינג scraplifting, נפוצה מאד וגם מקובלת. כל עוד שומרים על הכללים.
אני מאד ממליצה לכן לקרוא את המאמר המצויין הזה שמסכם את כל התופעה ואת הכללים הנהוגים בה. בגדול אפשר לסכם ולומר שהעתקה היא כאשר לפחות 70% ממרכיבי דף מסויים מופיעים בדף שלכן. העתקה יכולה להיות של העיצוב, של הצבעים, של הנושא, של הטכניקות וכו'.
סקראפ ליפטינג מסייע מאד גם למי שמתחילה בתחום, שבאופן הזה יכולה ללכת, צעד אחד צעד, בנתיב שכבר סלול. הוא גם מוצלח מאד לוותיקות ובקיאות, הן לשם שחרור מוזה תקועה והן לצורך לימוד והתנסות בדברים חדשים ויציאה מהקופסא. סקראפליפטינג הוא כיפי.
יש שני כללים חשובים שאותם כדאי לשמור -
האחד: תני קרדיט! הטוב ביותר - להביא את המקור עם קישור (ואם זה כל כך מצא חן בעיניכן, אז מן הסתם הוא שמור במועדפים/פינטרסט שלכן...).
השני: לא לעשות שימוש בסקראפליפטינג להפקת רווח אישי (סדנאות, קיטים, תחרויות, מועמדות ל-DT וכיוצ"ב).
אז אחרי שחפרתי לכן על העקרונות, הנה היישום :)...
אש קטנה ואני אתגרנו זו את זו. כל אחת צריכה הייתה למצוא אצל השנייה דף שאותו  היא רוצה להעתיק, ולעשות עליו סקראפליפטינג.
יד על הלב? היה לי קשה. העבודות של אש קטנה הן כל כך יפות ומיוחדות, עם הסגנון האישי המאד מיוחד שלה, שנראה היה לי מאד יומרני להעתיק אותה. חוץ מזה, לאחרונה אש קטנה ואני מכינות דפים לאותן סקיצות, בבחינת פרשנויות שונות לאותה סקיצה, וקצת קשה לעשות זאת שוב, בדרך אחרת.
אז חפרתי לי קצת בבלוג שלה, והתבייתתי על הדף הזה, שאותו היא הכינה במסגרת הפרוייקט המאד מאתגר שלה "מא' ועד דף". את הדף הזה היא כינתה: "בנים/בנות":


והנה הסקראפליפטינג שלי:

מעבר לעובדה שסובבתי את העיצוב, כדי להתאימו לתמונה האופקית שלי (לעומת האנכית בדף של אש קטנה), והוספתי דף מנוקד כחול (במקום ירוק) - הדף הזה הוא ממש העתקה אחד לאחד של הדף של אש קטנה. בראש ובראשונה ברעיון של עיצוב עם ורוד לדף של בנים.
לקחתי דף בסיס בצבע קרם עם נגיעות קלות של ורוד (הצד השני שלו ורדרד בהרבה). הרכבתי שכבות של ניירות מדוגמים בצבעי ורוד ואפור כמאטינג, עם התוספת של הקרטון הגלי. את הדף המאטינג הורוד קרעתי כמו שעשתה אש קטנה. השתמשתי גם במסיכה, אלא שבמקום להתיז גלימר מיסט כמו אש קטנה, עבדתי עם דיו דיסטרס. אפילו הכנתי פרח אקורדיון/מניפה עם כפתור במרכזו, בדיוק כמו אצל אש קטנה.
במקום דף מנוקד בירוק, הוספתי דף מנוקד בכחול, פשוט כי ירוק ממש לא התאים לתמונה שלי, וכחול כן.
החלק מעל התמונה נראה היה לי  ריק מידי. בדף של אש קטנה יש דיגום מובנה בדף, של כוורת. כדי למלא את החלק הריק, וכדי לחקות גם את החלק הזה בדף, פשוט חתכתי כמה מעוניינים מהדף המדוגם של הרקע, הדבקתי מתחת שאריות מהדף הורוד, ואת המעויינים הגזורים יישנתי בקצוות עם דיו דיסטרס והדבקתי אקראית עם דבק ספוג.
הנה כמה תקריבים:


אני מאד אוהבת את התוצאה, וסביר מאד להניח שלא הייתי מגיעה להכין דף כזה, אלמלא ההשראה של אש קטנה וההעתקה ממנה. 
אם אתן רוצות לראות איך אש קטנה העתיקה ממני, קפצו לבלוג שלה. ההנאה מובטחת.
אז מי ההשראה שלכן? את העבודה של מי אתן רוצות להעתיק? שתפו אותנו, זה מעניין ומשכיל.

The quote at Counterfeit Kit Challenge blog is: "Imitation is the sincerest (form) of flattery."-- Charles Caleb Colton (1780-1832) .
Scraplifting is very common in scrapbooking, and it is okay, as long as you keep the rules of scraplifting. Here's an excellent article about scraplifting, and I encourage you to read it.
With that said, I want to show you my scraplifting. I scrapflifted a layout a friend of mine did. We challenged eachother to do mutual scraplifting. My friend, Eshktana, is a very talented scrapper and we've become good friends IRL. Her work is alwyas an inspiration for me. Please pay her blog a visit, you won't be disappointed, I promise.
Here's Eshktana  page that I scraplifted (the photo is the 1st above).
I took almost everything from her page - pink for a boyish layout, the whole design (I only turned the design, since my photo was horizontal and her's was vertical), the elements, the colors (with the exception of adding blue dotted pp instead of green one). I also used a mask, only I worked with distress ink, while she used glimmer mist. For the small changes, my layout is not a CASE of her work, just scraplifting.If you wish to see how Eshktana scraplifted my work, you need to hop to her blog. enjoy it!
So who's work do you wish to scraplift? who inspire you? tell me, it's very interesting and inspirting.

3 comments:

Julie Tucker-Wolek said...

This is GORGEOUS!! LOVING that precious photo and loveeeeee the layers and the diamonds!!!

עינבל ויסמן said...

יפהפה!
שתיכן יצאתן עם דפים שהם לא בדיוק הסגנון הקבוע שלכן, וממש מעניין לראות איך השראה עובדת אצלך ואצל אילנה. אוהבת.

Susanne said...

Nicely done - love that touch of pink!