Sunday, October 7, 2012

Bubbles

After I've made my "Soap Bubbles" page, with photos of my youngest, my eldest kept asking when will I be making a page with his photos playing with the soap bubbles. Well, I couldn't let him down, could I? so I've made this layout.
It's my 1st layout from my October Counterfeit kit and almost everything here is from that kit. I only added the brackets chipboards, and I used a new product (at least new to me) - washi paper. I cut and punched the stars from these papers. It's a great product and I guess I'll be using it in the future.
Here are some close-ups on the details:


I used September 28th sketch from Boys Rule:
You can't get wrong with Jenny Evans' sketches. her sketches just perfect and so easy to work with. I really love them.
Making a boyish lo is very challenging. I do use on my boyish layouts 'girly items' like flowers, lace, etc. I even used some pink from time to time... LOL But this layout is really a masculaine one - the colors, the grungy look, the boyish embellishments, etc.
I did a lot of distressing here, even the photos. I used Prima comfort distressing tool, and that is another great product that I'm happy I bought. Apart of giving the layoutthe grungy look, the distressing also gave some 'light' to the layout. the photos are pretty dark and so are the papers I used, so distressing the edges and leaving it this way, 'white wash',  just brightened the lo.
Thank you for stopping by and I'd love to read your comments.
אחרי שהכנתי את הדף של בועות הסבון, עם תמונות של צעיר הבנים, הבכור הקפיד לשאול מידי פעם מתי אכין דף עם התמונות שלו מאותה התנסות כיפית. אז לא יכולתי לאכזב אותו.....
להכין דף של בנים זה אתגר לא פשוט כל כך. אמנם אני לא נמנעת מלהשתמש בפרחים, תחרה ואפילו צבע ורוד לדפים של הבנים, אבל בכל זאת, הכנתו של דף 'בנים' היא מורכבת למדי.
כדי להתמודד עם אתגר שכזה, בחרתי בפלטת צבעים 'גברית' (ירוק וכחול בגוונים שונים, חום ואפרפר). כל החומרים בדף הזה הם מקיט החיקוי של חודש אוקטובר, למעט הצ'יפבורדים בצדדים והכוכבים שנחתכו ופונצ'צ'ו ממוצר שהוא חדש (או לפחות עבורי חדש) - דף וואשי, שקיבלתי מהחנות של Mrs. G, Xmix. ההוראה הייתה - לשחק עם הדפים הללו. להוראות פשוטות אני מצייתת בקלות. נרשמה התלהבות מהמוצר (אולי אכתוב על כך בהזדמנות קרובה). אגב, במסגרת פינת החסכן הנצחית, גם בציפוי של דף הוואשי החתוך נעשה שימוש - אלו הכוכבים הלבנים.
עוד משהו חדש, יחסית, שבו השתמשתי הוא מכשיר היישון האולטימטיבי של פרימה, גם כן מהחנות של איקסמיקס. לא זו בלבד שהדיסטרסינג מוסיף למראה ה'גברי' המסמורטט של הדף, אלא שהוא גם מאיר את התמונות והאלמנטים הנוספים בדף, שכן גם התמונות וגם הדפים הם די כהים.
התזות של גלימר מיסט חום, נתנו את הטאץ' ההכרחי לדף 'בנים, והנה עמדתי בכבוד באתגר :).
אבל באותה סקיצה אפשר די בקלות להשתמש גם לדף של בנות... תקפצו אל אש קטנה ותראו מה היא עשתה עם הסקיצה הזאת. זה נחמד מאד 'להתכתב' כך בפרשנויות שונות על אותה סקיצה.
תוספת: אש קטנה העלתה (סוף סוף) את הדף שלה... איזו פרשנות ורודה ונשית מדהימה לסקיצה הזאת. אהבתי מאד.
תודה על תשומת הלב ואשמח אם תשאירו עקבות לביקורכן. אש קטנה איחלה לשנה החדשה שתהא זו שנה שבה הסמויות יצאו ויהפכו גלויות. גם אני מזמינה אתכן, הקוראות הסמויות השקטות, להתגלות ולהגיב. אחרי ככלות הכל, הדיאלוג מפרה, לא? אז שיהיה דיאלוג, ולא מונולוג... :)))


13 comments:

Julie Tucker-Wolek said...

This is FABULOUS!! I loveeeeeeeeeee the colors, the stars and the distressing!!!

Unknown said...

נהדר... :-)
גם אצלנו יש קנאה "מתי תכיני דך עם התמונות שלי?"
ילדים זה שמחה ;-)

Elisabeth Helland said...

Nice take on the sketch.

Unknown said...

דף נהדר! אני אוהבת את הדיסטרסינג. גם הדף וואשי נראה נפלא.
ואני גם אוהבת את הקרטון הגלי שהשתמשת עבור המאטינג לכותרת. חייבת לנסות להשתמש בזה גם :)

Sassy Breese said...

Hello Libeeti, Thank you for stopping by my blog and commenting. I stop by yours regularily but don't comments as for some reason, there is a glitch between us and it doesn;t publish for me. But I am trying again, in hopes that the problem fixed itself. I love this, your most current page. The colours and texturizing get my attention. I will have to check out that site for sketches. XO Sherrie @ Muddle Puddle.

Keren Tamir said...

That's really an amazing LO. My kids always ask me when is their turn on a LO. I totally understand why your son asked

Alexandra♥ said...

היי, את צודקת בהחלט שקשה לעצב דף אלבום (או כרטיס) לגבר, לי יש את אותה הבעיה.... אפילו עוד לא ניסיתי מרוב שאני לא מבינה איך הוא צריך להיראות כדי למצוא חן בעניו של הגבר :)
את התחלת לעמוד באתגר! מאוד אהבתי את השימוש באותיות על חתיכת קרטון גלי. כל הכבוד!

Anonymous said...

יפיפה..... אוהבת את החומרים וה"טיפול" שעברו הדפים ,, ובכלל ,,, המראה כל כך יפה...
אהבתי...:-)
T42

Susanne said...

Great page, and you do have a knack for finding fabulous sketches; I might just have to make your blog my sketch blog!

glorygirl said...

Ooooo!!! Love all the distressing and texture on this layout! Fabulous!

Eshktana said...

דף גברי נהדר. המכשיר של פרימה עובד אצלך שעות נוספות ועושה את כל הקוצים. סקיצה מעצבנת, שלקחת אותה בגדול. אש קטנה

יעל - קונדסונים said...

דף משגע. אהבתי מאוד.

Margie said...

FAb layout!