Tuesday, July 10, 2012

על קו הזינוק...

For English, please scroll down.
Thank you!

הספר הנפלא "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" של ד"ר סוס, מגלם בתוכו חכמת חיים אדירה - תעז לצאת מהקונכיה שלך, מד' אמותיך, מאזור הנוחות שלך - ותגיע למקומות נפלאים. הצד הפשוט והברור הוא שתגלה מקומות נפלאים שלא הכרת, ותחווה חוויות שלא ידעת שקיימות. אבל בעיני הערך המוסף האמיתי הוא שהיציאה מהקופסא מגלה לך דברים נפלאים בתוכך.
ולמה אני חופרת לכם בפילוסופיה בגרוש הזאת? (במיוחד כשבד"כ אני מה זה לא חופרת... אפשר לומר שאני אפילו די קמצנית בסיפורים ובפרטים...LOL)
פשוט כדי לשתף אתכן בשמחה שלי על כך שהעיסוק בסקראפ מביא אותי לצאת מהקופסא הפרטית שלי, במובנים רבים. וכשאני יוצאת, אני מגלה דברים נפלאים, ואנשים נפלאים.
כזאת היא אש קטנה, קטנה אולי בחיצוניות, אבל גדולה בבפנוכו שלה ובכשרונותיה. הכרתי אותה דרך הסקראפ, אבל הקטע המצחיק הוא עד כמה העולמות שלנו משיקים זה לזה, ואיך מעגלי החיים שלנו כבר נגעו ונפגשו, רק שלא ידענו. ותראו איך תחביב שכזה, ממכר יש לומר, חיבר בינינו מקום בו החיבורים היותר מתבקשים לא התרחשו.
ורגע לפני שאתן חושבות שהפוסט הזה הוא שיר הלל לאש קטנה, או לכישרונותיה המבורכים, אז זהו, שלא. כל ההקדמה הזאת הייתה רק כדי להתוודות על העתקה שהעתקתי מאש קטנה. לא לכעוס עלי. אש הזמינה את ההעתקה הזאת. מה זה הזמינה, דרשה את זה.
בעיצומו של קיץ ישראלי חם (ובמקומות מסויימים גם לח בטירוף), היא החליטה שזה הזמן הנכון והמתאים להכניס אותנו לחליפת אימונים ולצאת למירוץ. לא מספיק שהיא גורמת לי לרייר עם הדפים שלה שמתעדים את טיוליה עם משפחתה וחברים בשביל ישראל, עכשיו היא גם מאתגרת להצטרף אליה למסע סקראפי, מסע של התנסות בטכניקות שונות בעיצוב דפים. ואת כל זה היא עושה תוך שימוש בקיט אחד שיש לה.
מה? אם צובטים אותי, אני לא מצטבטת? (כתבתי, מחקתי, ושוב כתבתי את המילה הזאת. כן, אני יודעת שזה לא בעברית תקנית, אבל אתן זוכרות את הפרסומת האגדתית של דבל'ה גליקמן עם החמניות? הורס...) ברור שאני כן!
למרות שאני בתקופה סופר עמוסה בעבודה, לא יכולתי לעמוד מנגד.
אז - 
"על קו הזינוק, לפני המירוץ
בו אני ואת עומדים לרוץ
כדי לשבור את השיא שלי ושלך
שהוא לא גבוה ולא נמוך
שיא ממוצע שאני לא רוצה
ואת לא רוצה
רוצים גבוה
בשמים לנגוע"
(על קו הזינוק/מיכה שטרית)


האתגר הראשון של אש קטנה היה, בתמצית, שימוש בחותמות, ראב-אונים וגלימר מיסט.
אהההמממ... חותמות - מצויין; גלימר מיסט - טוב מאד, יש לי עוד המון מה ללמוד על שימוש בו, וההתנסות הזאת רק תורמת; אבל (!) ראב-אונים???!!! אני לא מתה עליהם. לא מסתדר לי איתם. זה אחד הפריטים הכי לא שימושיים בארון הסקראפ שלי. אבל מה לעשות.. אתגר זה אתגר, ואש קטנה לא מותירה הרבה מרחב תמרון בעניין עם דף יפהפה, שהראב-אונים כל כך מוסיפים בו.
כדי להתגבר על הקשיים, פשוט חיקיתי את הדף שלה. מה זה חיקיתי, העתקתי! ובריש גלי, כולל את הפינה הימנית העליונה. טוב, היא הזמינה את זה.... ובכל זאת, נדמה לי שהתוצאה הסופית היא מאד שלי.
אז מה היה לנו פה?
שתי תמונות (של בכורי, עוסק בפעילות האהובה עליו של טיפוס על מתקנים בגן המשחקים), קארדסטוק לבן אחד, שני דפים מדוגמים (במקום דף מדוגם אחד אצל אש קטנה), ראב-אונים, גלימר מיסט בשני גוונים (כן, גם את זה העתקתי ממנה, שני גוונים שמתכתבים עם הגוונים של התמונות - כחלחל וכתמתם), מסיכה (שהחליפה את החותמת שאצל אש), דיו פיגמנטי ודיו דיסטרס, וחותמות, כמה חותמות. אהה, ובל נשכח את הפרח שלי... הפרח שאותו הכנתי מבעוד מועד בעצמי (מי אמר בתיה עוזיאל ולא קיבל?). וגם אני השתמשתי בחומרים מהקיט שלי, קיט החיקוי. רק הוספתי את הראב-אונים. יותר נכון, גאלתי אותם מהקופסא הנידחת בה היו חבויים. בסופו של דבר, כפי שתוכלו לראות בהמשך, השתמשתי רק בחלק מהראב-אונים ובחלק מהגלימר מיסט.

שלב ראשון, כמשנתה של אש קטנה - התעללות בקארדסטק הלבן:
עבודה עם דיו דיסטרס (וינטאג' פוטו) על המסיכה:
טיפ: כשאתן עובדות עם מסיכה, קבעו אותה למשטח העבודה עם מסקינג טייפ שלא תזוז תוך כדי.
יישון הדפים עם סכין, אח"כ עם דיו דיסטרס בשני גוונים והתזת גלימר מיסט בשני גוונים:
וכך זה התקבל בסוף:
על הבסיס הזה גרדתי את הראב-אונים והחתמתי את החותמות, אח"כ הדבקתי את התמונות, וגם כאן חיקיתי את אש קטנה והגבהתי את אחת התמונות.
ואם נראה לכן שהדף הזה עתיר שכבות - אז רק תדעו שאני קמצנית לא פחות מאש קטנה.. כל השכבות הללו זה ישראבלוף. את כל החלקים הפנימיים חתכתי לשימוש בפרוייקטים אחרים.
והנה התקריבים:
מסיכה של רשת לול תרנגולות, עם דיו דיסטרס (vintage photo), יישון מסיבי, התזת גלימר מיסט ובראד בפינה המקומטת -
ראב און מסולסל מתחת לפרח וראב און של סרגל שנחתך וגורד בשני מקומות שונים וחותמות:

וכמובן - הפרח שלי :)... :
ועם עיניים טרוטות מה אני מגלה? שאש קטנה כבר רצה קדימה, עוקפת בסיבוב בקלילות, ותופסת פערים. יש כבר דף שני, עם עיגולים, והודיעה ש'נתראה בקרוב'... מסתבר שמחכה לי עוד מירוץ כסאח... אש קטנה, חכי לי, אני מאחוריך...
תודה שהייתה לכן סבלנות לקרוא את הפוסט המאד ארוך הזה, ואני מקווה שנהניתן מהקריאה ומהתמונות. וחכו לבאות.... אין לי שום כוונה לפגר יותר מידי במירוץ הזה...


My 1st layout with my July Counterfeit KIt. I only added some rub-ons (the swirl under the flower and the ruller under the photos (Bo Bunny). I also used a mask (Crafter's Workshop).
Challenges:
sports - craft room
one for the men - top tip tuesday (my tip: in order to be frugal, cut the inside parts of your dp, where it's hidden behind another dp, so you can use it for other projects)
layers - simon says stamp and show
rub ons - the paper girls
Thank you for stopping by!

22 comments:

רחלי גזית said...

מסכימה איתך לחלוטין לגבי היופי שבהיכרויות שהעולם הוירטואלי מספק לנו.
אהבתי מאד את השימוש במסכה ובכלל- לראות את התהליך ולקרוא על החשיבה שמאחורי הביצוע- לה סוגי הפוסטים החביבים עלי.

זהבית שקד said...

דף מקסים!
כל הכבוד!!

זהבית שקד

נוכחת לפעמים said...

יפה!!!

מושית10 said...

תודה על השיתוף בשיטת העבודה. גם להעתיק צריך לדעת. לא כל כך הבנתי את עניין המסכה. זה כמו עבודה עם סטנסיל? כי בתמונה השניה, אם הבנתי נכון, הנחת את הרשת על הדף בטופפת עם החותמת.ז"א שהגבולות של הצורות הגיאומטריות נשארות בצבע הדף.אבל בתמונה שלאחר מכן, דוקא הגבולות של הצורות הגיאומטריות הן בצבע של החותמת (או שאני לא רואה טוב...). בכל מקרה התוצאה יפיפייה, כרגיל.

Anonymous said...

תודה על כל המחמאות. לא בטוחה שמגיעות לי, אבל מה אכפת לי, זה נעים. מאוד. תודה רבה מקרב לב. ולעבודה - בהחלט הזמנתי העתקה, השראה, מה שתרצי. ואצלך זה יצא דף כל כך ליביטי. מקסים. תמשיכי הלאהץ. אש קטנה

Debi said...

This is a great Layout I love your background thanks for sharing at Craft Room challenge , Debi x

Maria said...

I love your layout, and the background is fabulous. Thanks for sharing your creation with us over at the Craft-Room, Maria x.

Dan said...

Great layout and great use of the mask too! Thanks so much for joining us in this week's Simon Says Stamp and Show Challenge!

Sassy Breese said...

Lovely page

Unknown said...

I love the masked background. Lovely layout

TesaB said...

Fab page! Love the inking and misting!!!

Esther said...

Love this layout, especialy your own background...fantastic masking and inking...Thanks so much for joining our Craft-Room Challenge..Esther xx

Anonymous said...

Awesome texture and layering! The Simon Says Stamp & Show design team thanks you for participating in this week's challenge!

Annette said...

I love your tip, in fact I do that myself already
!!! hehehe

Annette
My Blog - Netty's Cards
I design for
Lili’s Little Fairies
Stampfairy
Top Tip Tuesday Challenge
xx

Amber Sheaves said...

This is a very beautiful layout! Thans for entering it over at The Paper Girls Challenge blog!

Sara said...

I love how you used the inkpad over the honeycomb .mask! This is such a fantastic boy layout

Julie Ann Rachelle Interior Design said...

Very cool page! I love how the honeycomb pattern ends up looking like a chainlink fence like they might have at a playground. Well done!

KD said...

Your layout is gorgeous! I love the mask you used to make the hexagons. Thanks for joining us at The Paper Girls Challenge!

Kristina MacKeen said...

Thank you for posting your challenge with The Paper Girls! I love the background and all the little touches you added. I can't wait to see what you create for our next challenge!

Susanne said...

You do such consistently eye-pleasing pages. Nicely done.

Bettina L. said...

Fabolous male LO. Love the design with the homemade background and use of mist. Thanks for your lovely tips as well. Thanks for playing at Top Tip Tuesday and good luck. Hope to see you back tuesday for another challenge. Bettina xx

Charity said...

Thanks for linking up at the PGCB!All your details make your project a treat