Tuesday, August 28, 2012

At Rabin's Grave בקבר רבין

I wanted to scrap this photo for a very long time. I've been waiting for the right muse, the right sketch, the right moment... and finally I've made it.
The photo was taken nearby the late Israeli Prime Minister, Ytzhak Rabin, who was assassinated on November 4th 1995, at the end of a peace rally (you can read about it here). 
I took my boys to his grave when we were on a visit at Mount Herzel (our national cemetery), about 4.5 years ago. I'm not sure what they remeber from that visit, and we will be going there again, but I wanted to document that visit.
Most of the supplies are from my Augutst Counterfeit Kit. Here are some close-ups on the details:


Thank you for stopping by!
את התמונה הזאת רציתי כבר מזמן לעצב בדף, רק שחיכיתי למוזה המתאימה, לסקיצה הנכונה ובכלל - לרגע הנכון, וכל אלו הגיעו משום מה עכשיו.
התמונה צולמה בהר הרצל, ליד קברו של יצחק רבין המנוח. היינו בדרכנו לסופ"ש עם חברים בים המלח, ולקחתי את הילדים לביקור בהר הרצל, כולל במוזיאון. אני לא יודעת כמה ומה הם זוכרים מהביקור הזה, ומן הסתם עוד נשוב לשם בעתיד לפחות עוד פעם אחת.
אגב, למי שעדיין לא יצא לו לבקר במוזיאון הרצל המחודש, אני ממליצה בחום על ביקור שם. האופן החוויתי בה בנויה התצוגה מותיר רושם עז. עבורי הביקור שם היה רגשי וחוויתי מאד, עם חיבור מחודש לערכים ישנים וטובים, שכמעט ונשתכחו מאיתנו. המילים "להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון ירושלים" מקבלות משמעות עמוקה מאד כשפוסעים בין חללי המיצג השונים, במיוחד כשלצידך פוסע דור ההמשך. גם הם, כמוני, נולדו לתוך מציאות קיימת, של מדינה יהודית מובנת מאליה, אך אני עוד גדלתי על סיפוריהם של הורי, שנטלו חלק בהקמתה של המדינה. החיבור הזה מתעצם בביקור במקום.
ולחלק העיצובי של הדף הזה - הצבעים של הדפים והקישוטים נגזרו, כמובן, מצבעי התמונה עצמה. בביקור שלנו שרר קור עז בירושלים, והילדים היו עטופים היטב בבגדים חמים. כובעי הצמר הסרוגים בפסים של אדום וכחול, והכפתורים האדומים במעיל הבכור - היוו את ההשראה.
מרבית החומרים נלקחו מקיט החיקוי של חודש אוגוסט, ודף הקראפט של המסגרת הפנימית הוא שארית מדף הצלליות שהכנתי לאחרונה.
הבאנר הגדול נחתך באופן לא סימטרי. לאחרונה התחלתי לחתוך את הבאנרים כך, כי בעיני זה מוסיף עניין לדף. הבאנרים הכפולים הקטנים מורכבים מדף מדוגם שעליו סרט מפוספס. האותיות הן 'תוצרת הארץ'.

תודה על תשומת הלב!

4 comments:

Julie Tucker-Wolek said...

Beautiful!!!! I loveeeeeeeeeee the photo and loveeeeeeeeeee the pennants!!!!!

Susanne said...

Lovely page - I think those layered fishtail flags really make it.

Anonymous said...

חיתוך מעניין של הבאנר שבאמת מוסיף ענין. לענין החינוך הציוני, אני כמובן איתך. אש קטנה

Keren Tamir said...

allow this too and great take on this sketch